Dobrobit igrača | Zagrebački ragbi savez

Dobrobit igrača

Fitness

Moderni ragbi kao sport je velik tjelesni izazov za igrače svih dobi, stadija razvoja i svih tjelesnih građa.
Osnovni klupski treninzi bi trebali dovesti igrače na razinu fizičke pripreme koja će osigurati da su spremnii i bez ozljeda. Izvan klupskih treninga, igrači bi trebali naći odgovarajući program koji će im pomoći da razvijaju osnovnu mobilnost, snagu i izdržljivost.

Za igrače na višim razinama – reprezentativce ili one koji razmatraju igrati u nekoj od zemalja sa snažnijim sustavom ragbi natjecanja, proces fizičke pripreme postaje jednako detaljan i bitan kao i tehnički i taktički elementi. Potreban je višeslojan program u kojem su izbalansirane različite tjelesne spopsobnosti a koji je progresivan kroz trajanje cijele sezone natjecanja, te je istovremeno prilagođen i uvažava kronološku dob sportaša.

Prehrana

Postoji niz načina kako organizirati prehranu ragbijaša, ali jedna je činjenica u pozadini svih principa: ragbi je kontaktni sport koji zahtijeva velik utrošak energije te zahtijeva visokokvalitetnu i uravnoteženu prehrtanu i odgovarajuću hidrataciju.
Treneri, igrači i roditelji mogu dobiti informacije preko web stranice World Rugby.

Uz uravnoteženu prehranu, prosječni klupski igrač će trebati učinkovitu hidrataciju nakon utakmice i kvalitetan obrok poslije utakmicce unutar sat vremena.
Za igrače više razine i reprezentativce, ključni aspekti prehrane, prate iste principe ali višestruko će se isplatiti pažnja koju posvetite izbjegavanju redovnog uzimanja hrane slabije kvalitete(junk food).
Određeni izvori navode da na učinak na utakmici može utjecati vrsta prehrane unatrag 2-4 dana prije utakmice. Vremenski raspored ovbroka, hidratacije, i ravnoteže elektrolita u završnim satima prije utakmice je od velike važnosti. Tijekom 80 minuta utakmice, igrači elitnih razina će imati detaljan plan prehrane i hidrtatacije prije, za vrijeme i poslije utakmice s obzirom na kvantitetu, kvalitetu i vremenski raspored.

Prevencija ozljeda

Upravljanje rizikom od potresa mozga

Za informacije o upravljanju rizikom od potresa mozga, kliknite ovdje

Postoji li ključ za izbjegavanje ili prevenciju ozljeda, ili je se one događaju slučajno?

Sa povećanjem ukupnog znanja i svjesnosti o učestalosti pojednih vrsta ozljeda i njihovih uzroka, pokazalo se da se broj ozljeda smanjio.Ozljede koje ne proizlaze iz kontakata se mogu smanjiti na pola, dok se ozljede proizašle iz kontakta mogu smanjiti sa kvlaitetnim treninzima.

Trebala bi postojati 2 odvojena zagrijavanja za trening i za utakmice. Jedna vrsta zagreijavanja bi vas terebala pripremiti za aktivnopt, dok bi druga trebala biti nešto dulja i provoditi se prije svakog treninga kao zagrijavanje s ciljem prevencije ozljeda.

Prevencija ozljeda je izravno povezana sa sportskim uspjehom ekipe jer se pokazalo da ekipe s manjim brojem igrača koji propuštaju utakmice zbog ozljeda uvijek završavaju na višim pozicijama u natjecanju u odnosu na ekipe koje se više ozljeđuju.

Učetalost ozljeda proizašlih iz kontakta se također može smanjiti na svim razinama kvalitetnim treninzima od strane trenera i pridržavanjem pravila igre od strane igrača. Ilegalna obaranja rezultiraju značajno većim brojem kontaktnih ozljeda u odnosu na obaranja u skladu s pravilima igre. Budući u mlađim kategorijama obaranja imaju nešto veću učestalost ozljeda u usporedi s odraslima, više vremena pri trenigu treba posvetiti tehnici obaranja.